Valgkamp på Twitter


Er du klar til folketingsvalget?

– Sådan kommer du godt i gang med Twitter.

Twitter_logo_blue

De fleste politikere er enige om, at Twitter er stedet at være for at komme i dialog med journalister og meningsdannere og derfor kan have have en stor indflydelse på det kommende valg. Men alligevel er mange ikke kommet i gang.

Som ny på Twitter er der mange ting, man skal forholde sig til: Hvem man skal følge, hvilke hashtags man skal bruge, og hvordan skal man koge sit budskab ned til 160 tegn. Twitter er et meget værdifuldt redskab til at øge synlighed og præge den politiske debat og udgør derfor en afgørende strategisk brik i forbindelse med en valgkamp.

 

Hvorfor være på #Twitter?

“Jeg har i langt højere grad oplevet at komme igennem til medierne. Enten fordi jeg har svaret på et tweet eller har skrevet om et emne. Man skal huske, at journalisterne også er tidspressede.”

– Niclas Bekker Poulsen (S), 2. viceborgmester i Greve

 

“Jeg var tæt på at droppe Facebook i mit politiske arbejde for to år siden. Det var ligesom at åbne en skraldespand. Når jeg loggede mig på, blev jeg mødt af grove beskyldninger, udfald mod min person og useriøse angreb på partiets politik.”

– Magnus Heunicke (S), transportminister

 

“Jeg har brugt Twitter til at få input til mit politiske arbejde. Konceptet socialkaffe startede med, at jeg under hashtagget #dksocial spurgte, om nogen ville mødes til kaffe. Der var en masse folk, som responderede positivt, og derfor besluttede vi at mødes til et fælles kaffemøde.”

– Sophie Danneris (R), folketingskandidat for de Radikale

 

 

Få professionel rådgivning til at komme i gang

Vi tilbyder startpakken ’Kom godt i gang med Twitter’. Pakken indeholder et opstartsmøde, hvor vi lærer dig det grundlæggende om, hvordan man arbejder strategisk med Twitter, og hvor du briefer os om dine politiske mærkesager og anden relevant information.

De næste tre uger arbejder vi sammen, så du bliver flyveklar til at få den fulde værdi ud af Twitter. Startpakken indeholder:

  • opstartsmøde
  • opbygning af Twitterprofil og følgermasse
  • samarbejde om indhold på Twitter
  • løbende overlevering
  • afslutningsmøde.

 

Pris for startpakken: 13.500 dkk ekskl. moms.

 

Rådgivningen leveres af vores konsulent Runa Adriane Larsen, som har stor erfaring med at rådgive politikere, virksomheder og interesseorganisationer i at bruge Twitter. Hendes uddannelsesmæssige baggrund er en kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet og en master i politisk kommunikation fra Cardiff University.

 

Kontakt os og hør nærmere på: ral(a)uxrevolution.dk, tlf: 42713208.

 

 

Spring ud i det

“Det sværeste ved Twitter er at gennemskue, hvordan man bruger mediet strategisk. Mange politikere er tilbageholdende med at bruge Twitter og går derfor glip af værdifuld dialog, vidensdeling og mediedækning.
Det er en lærlingsproces. Jeg kan stadig blive skarpere på Twitter. Men det vigtigste er faktisk at komme i gang.”

– Niclas Bekker Poulsen (S), 2. viceborgmester i Greve

 

“Det er helt OK at springe ud i det. Jeg synes, der er en stemning på Twitter af pionér-ånd og lyst til at lære fra sig om, hvordan mediet fungerer.”

– Magnus Heunicke (S), transportminister